Hej alla simmare & föräldrar!

Vårterminens kurser startade vecka 3 och anmälan dit är stängd.

Anmälan till vårens omgång av babysim och minisim öppnar tisdag 19/3 kl. 15.00

Nästa kursstart är sen sommarens intensivsimskolor och simkollo. Anmälan dit öppnar fredag 19/4 kl.12.00 med förtur för de som simmat med oss i vår. Torsdag 25/4 kl. 12.00 öppnar anmälan för alla.

Anmälan till höstens kurser öppnar torsdag 20/6 med förtur för de som simmat med oss i år. Torsdag 27/6 öppnar anmälan för alla.

Anmälan till höstens kurser öppnar i juni, mer info kommer senare.

Läs noga igenom informationen här nedanför och på den aktuella gruppen innan du gör en bokning.

Mer information om klubben, de olika simhallarna, bokningsvilkor,  grupper och priser finns på våran hemsida.

Har barnet gått simskola hos oss förut så kan det finnas en grupprekommendation. Den grupprekommendationen syns då högst upp på sidan när man är inloggad på bokningssidan. Nytt för i år är att det ska stå ett datum bredvid grupprekommendationen för när den senast blev uppdaterad. Gamla grupprekommendationer är oftast märkta med den termin de är satta, ex HT22. Grupprekommendationen är just en rekommendation. Har det gått lång tid sen senaste simskolan eller barnet har tränat mycket extra kan en annan gruppnivå passa bättre. Gruppen som tidigare hetat Pingvinen heter från och med sommaren 2024 Guldpingvinen.

Är gruppen full: Klicka då på gruppen och tryck på bevaka. Då kommer man få ett automatiskt mejlutskick om det blir en plats ledig. Sen är det den som först anmäler sig som får platsen.

Har du bokat fel grupp. Skicka oss då ett mejl på en gång så tar vi bort bokningen, gruppen är inte avbokad förens vi har svarat och bekräftat avbokningen. Man kan boka upp till 2 grupper i taget så boka även den grupp ni vill gå så inte platserna tar slut innan vi hunnit ta bort den felaktiga bokningen.

Viktigt! Vid varje bokning skickas en bokningsbekräftelse ut per mejl. Var uppmärksam på att du verkligen får bekräftelsen, annars är det inte säkert att bokningen verkligen har gått igenom.

Minsta antalet deltagare för genomförande av kurs är 3. Vid färre deltagare än så stängs gruppen ner eller slås ihop med en annan grupp.

De som har simmat med oss förut kanske har noterat att vi nu har en medlemsavgift. Tidigare terminer har medlemsavgiften varit inbakad i deltagaravgiften, den har fortfarande funnits men inte synts. Från och med 2022 har Simklubben Ägir valt att separera avgifterna för att synliggöra medlemskapet. För att delta i en kurs hos SK Ägir behöver man vara medlem, medlemskapet är personligt och gäller per år. Medlemsavgiften betalas i samband med att man bokar en kurs hos oss.

För frågor mejla oss på simskola@skagir.se