Öppna anmälningar:

1) Spelarutbildning pass 5-6 spelare födda 2009, 11 eller 12 maj, anmälan öppnar 14/4.

Spelarutbildningspass 5-6 genomförs 11 eller 12 april, Alla spelare födda 2009 är varmt välkomna att anmäla sig, spelaren blir kallad till en av dagarna. Detta tillfälle är kostar 350 kr. Träningspass 5-6 är utbildningsbaserade träningar som leds av spelarutbildningsinstruktörer.

2) Ledare i klubblag till spelare födda 2009, anmälan öppen!

Vi vill skapa en grupp med er som är tränare för spelare födda 2009 där vi kan nå ut med information till er som gäller spelarutbildningen. Det kommer även att hållas ett första introduktionstillfälle med ledarna där bl a syftet med spelarutbildningen gås igenom och vad som kommer att ske under säsongen. Klicka på "Gå vidare" nedan och anmäl dig i ledargruppen, mer info kommer på mejl.

3) Handbollförbundet Syd bjuder in till Spelarutbildning i Beachhandboll för spelare födda 2008 och 2009.

Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av Beachhandbollsspel utan tanken är att ni under dagen ska få lära er grunderna inom sporten.

Syftet med en ny Spelarutbildning inom Beachhandboll är att ni får lära er grundtekniker i beachhandboll samt spelets idé.

Utbildningstillfällena är Lund, Halmstad och Karlshamn att välja på. Vi kommer öppna upp fler utbildningstillfällen om efterfrågan blir stor.

För att anmäla sig så väljer man gruppen övrigt.

Läs noga igenom informationen nedan.

Först samlar vi in anmälningar för att i nästa steg kunna göra kallelser till tematräningarna under spelarutbildningen. När Spelarutbildningen för respektive ålderskull är genomförd öppnar anmälan till Distriktlagsverksamheten.

Anmälan sker via SportAdmin, det är här vi kommer att hantera all administration kring anmälningar, kallelser och informationsutskick. Se till att rätt mailadresser fylls i, både spelare och föräldrar, det är här ni kommer få kommande information. Fyll inte i samma mejladress i alla fält.

När anmälan för respektive grupp öppnar kommer du kunna se det på denna sida. Vi kommer även att skicka mailutskick samt dela på vår hemsida när en ny anmälan öppnar.

Anmälningar som kommer att finnas är

- Spelarutbildning, inomhus och beach

- Distrikltagsverksamhet

- Ledare i klubblag för respektive ålder som ska starta spelarutbildning.

Steg 1) Skapa en profil! Det gör du genom att skriva i din mailadress i fältet i toppmenyn och klicka på "logga in". En engångskod skickas till din mail, ange koden i popup-fönstret och fyll i dina uppgifter, fyll inte i samma mejladress i alla fält, spara  sedan deltagare.

Steg 2) Du har nu en profil och behöver nu boka en plats på den utbildning/grupp du ska vara med på. Börja med att läsa och ta del av nedan information och klicka på "gå vidare".

Läs mer om specifik åldersgrupp inom spelarutbildningen. Här kan du bland annat läsa hur en träningsdag är uppbygd, kostnad och vilka datum som gäller framöver.
Spelare födda 2009:

Spelarutbildningspassen är ett komplement till klubbarnas spelarutbildning.

Efter spelarutbildningen öppnar anmälan till Distriktlagsverksamheten (D). TIll skillnad från spelarutbildningspassen som är utbildning startar här uttagningsträningarna till de kommande distriktslaget som ska representera HF Syd i Sverigecupen.

Spelarutbildningen och Distriktlagsverksamheten är två olika block. Du som spelare kan välja att var med på den ena verksamheten och skippa den andra eller vara med på båda. Blocken är inte beroende av varandra.

Första träningstillfället inom Distriktlagsverksamheten kommer det mer info om, det kommer att genomföras i slutet av aug/början av sept. Anmälan är öppen för alla som vill vara med. Efter detta tillfälle görs en kallelse av uttagna spelare till kommande träningar.

Har ni frågor kontakta oss gärna på mail info@handbollsyd.se