Välkommen till Österlen Sim!

Här bokar ni som ska gå i simskolan, är nya medlemmar eller ska gå i annan grupp än förra terminen.

Vi använder SportAdmin – ett automatiserat och digitalt föreningssystem för bl.a. bokning och betalning.

För oss som förening har vi behövt få en förenklad och minskad manuell administration som dessutom att skapar bättre förutsättningar att utveckla vår verksamhet.

För dig som medlem innebär det att du direkt kan se tillgängliga grupper, lediga platser, kan boka och betala direkt. Det ger dig också möjlighet till fler betalningssätt: kort, faktura, delbetalningar (i samarbete med Billmate).
Så fort du har betalt din medlemsavgift får du dessutom tillgång till flera bra funktioner i MedlemsAppen tex följa barnets utveckling och vilka simmärken den klarat. Ladda ner appen idag!

En administrationsavgift mellan 49 - 59 kr per betalning tillkommer beroende på summan.

Hur man bokar

Befintlig medlem som bokar till ny grupp

Alla som var medlem förra terminen har automatiskt ett konto på Sportadmin. OBS! Logga in med den mail du angett till oss.

Om du ska fortsätta i samma grupp (tex T-grupperna, vuxencrawl) kommer du få en avisering per mail med faktura.

Om du istället ska boka en ny grupp (samtliga i simskolan) så gör du det på denna sida.

1. Klicka på knappen "Logga in för att boka".

2. Fyll i din e-post i första steget, det mailas nu en engångskod till din e-postadress, skriv in engångskoden. OBS! Använd den mejl du har som medlem för att kunna få förtur till bokningen.

3. Högst upp under logga-in-rutan så väljer du vilken medlem som du vill boka in. Vill du lägga till fler personer i familjen klickar du på "Ny deltagare". Om du vill anmäla syskon/annan familjemedlem som inte gått förra terminen, så kan du anmäla även denna med förtur.

4. Klicka sedan på den grupp du eller barnet ska gå.
    Grupprekommendationen syns på bokningssidan.

5. Klicka på "Boka" längst ner. Du kommer att få ett mail som bekräftelsar din bokning.

6. Beroende på betalsätt gör du kortbetalning eller får faktura via mailen.

Ny medlem

Simskolans åldersgräns är från året barnet fyller fyra år.

1. Klicka på knappen "Logga in för att boka".

2. Fyll i din e-post i första steget. Nu mailas en engångskod till din e-postadress, skriv in engångskoden så loggas du in.

3. Därefter anger du simmarens personnummer samt övriga kontaktuppgifter inkl ev målsman. OBS! Är simmaren barn så skriver ni INTE mejl och mobil i simmarens uppgifter utan i rutorna för målsman! Har ni fler barn, ange samma mejl.
    Du har nu skapat ett konto.

4. Klicka sedan på den grupp som passar dig eller ditt barns nivå. Då syns info om kursen, om det finns plats. Är det fullt kan du ange att du vill ha meddelande om det blir plats ledig.

6. Beroende på betalsätt gör du kortbetalning eller får faktura via mailen.

Önskar du som ny medlem att prova-på så kan du göra det vid 1 tillfälle. Om du vill hoppa av då, kontakta oss så gör vi en återbetalning.

Tänk på att

• Du blir inte automatiskt bokad i en grupp bara genom att skapa ett konto.

• Er bokning till simskola är bindande, regler enligt konsumentköplagen.

• Tänk på att delbetalning är dyrt (Billmates villkor, inte våra). Uppläggningsavg 99kr, avi avg 39kr + ränta (3 mån= 0%, 6 mån 12% per år, 12 månader= 12% per år).
  • Tider och grupper kan komma att förändras beroende på antal anmälningar. Vid förändringar av tider tar vi kontakt med er som är berörda.

Har ni frågor kontakta oss gärna på mail info@osterlensim.se