Användarvillkor
Den 25:e maj 2018 började dataskyddsförordningen (GDPR) att gälla och ersatte personuppgiftslagen (PUL) vilket ger dina personuppgifter ett bättre skydd. Vi förstår värdet av sekretess och integritet för våra medlemmar och utgår från GDPR policyn för hantering av personuppgifter som därmed ser till att föreningen hanterar personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen.

När du registrerar dig eller dina barn som medlemmar i Musketeers Funky Cheer godkänner du att vi använder era personuppgifter i vårt medlemsregister enligt EU:s riktlinjer om GDPR. I denna policy beskriver vi hur och i vilket syfte vi hanterar era uppgifter. Ni hittar GDPR på vår hemsida under fliken ”Trygg idrott”.

Tillåtelse av publicering av fotografier och namn:
I MFC använder vi vår hemsida och sociala medier som Facebook och Instagram till att publicera information om vad som pågår i föreningen i form av text, bild och film.

När du accepterar användarvillkoren ger du ditt godkännande till att vi får hantera personuppgifter i form av namn, foto, ljud och film på hemsidan och sociala medier.

Är medlemmen under 18 år är det målsmans godkännande som behövs.

Avgifter – Betalningsskyldighet
Om man tackat ja till sin plats innebär det att man måste betala erlagda avgifter som medlemsavgift/terminsavgift. Om man påbörjat sin träning och sen inte vill fortsätta så måste man som medlem betala alla de fakturor man erhållit som tex tävlingsavgifter, buss, hotell, camp etc. Visst undantag där läkarintyg kan komma att krävas gäller för att få fakturor makulerade.