Användarvillkor Personuppgifter

För att vi som förening ska få behandla personuppgifter krävs en laglig grund. Riksidrottsförbundet (RF) har i sin uppförandekod kommit fram till att ett medlemskap i en förening kan ses som ett avtal och kan därför gälla som laglig grund. Inom idrottsrörelsen ingås avtal om medlemskap för barn under 18 år av vårdnadshavare, därmed omfattas anhöriga/målsmän av avtalet som laglig grund.

Nedan följer förklaring om vilka uppgifter vi behandlar:

Vilka personuppgifter kommer att behandlas?

Namn, Personnummer, Foto, Hälsouppgifter, Telefonnummer, Adress, e-postadress

Vad är syftet med behandlingen av personuppgifter?

Föreningsadministration, Bidragsansökningar, Utbildningar, Licenshantering, Tävlingsadministration, e-posthantering och Publicering av meterial på socialamedier/hemsida.  Även vid eventuell krissituation.

Hur kommer personuppgifterna att behandlas?

Uppgifterna kommer att behandlas i vårat medlemsregister för att kunna administrera ovannämda områden.

Hur länge kommer personuppgifterna att behandlas?

Föreningen kommer att genomföra en bedömning årsvis om ändamålet med behandlingen av personuppgifterna kvarstår. Om inte ändamålen med behandlingen av personuppgifterna kvarstår kommer uppgifterna att raderas.

Återkallande av samtycke

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till att vi får behandla ditt barns personuppgifter. Återkallande av samtycke sker genom ifyllnad av ”Återkallande av samtycke” som återfinns på www.rf.se alternativt genom att kontakta cheerunitypitea@gmail.com