Det är viktigt för oss i föreningen att du som medlem känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Östra Torp GF är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som sker inom ramen för föreningens verksamhet.

Varför behandlar vi dina personuppgifter?
För att föreningen ska kunna bedriva sin verksamhet behandlas personuppgifter för olika ändamål kopplade till verksamheten. Föreningen behandlar personuppgifter för att administrera löpande föreningsaktiviteter (ex. tränings- och lägerverksamhet, bokning av motionspass), kommunicera med medlemmarna (bokning av biljetter till uppvisning, kallelser till aktiviteter, information till målsmän m.m.) samt hantera medlemsrelaterade ekonomiska transaktioner (medlemsavgifter och träningsavgifter mm).

Föreningen hanterar även personuppgifter i samband med ansökan om tävlingslicens till SF/SDF. Utöver behandlingen av personuppgifter vid licensansökningsprocessen behandlas personuppgifter vid varje tävlingstillfälle kopplat till licensens regelverk. Personuppgifterna behandlas vid anmälan till tävling, under pågående tävling och efter tävlingstillfället vid resultatrapportering.
Föreningen behandlar även personuppgifter för att ansöka om bidrag från bland annat Riksidrottsförbundet och Trelleborgs kommun.

Föreningen har full transparens och du som medlem/målsman kan enkelt se och ändra alla uppgifter vi har om dig, genom att logga in som ”medlem/målsman” på vår hemsida ostratorpgf.se.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter
Föreningen kommer att genomföra en bedömning årsvis om ändamålet med behandlingen av personuppgifterna kvarstår. Om inte ändamålen med behandlingen av personuppgifterna kvarstår kommer uppgifterna att raderas.

Östra Torp GF