Välkommen till vår bokningssida!

Här visas alla våra träningsgrupper inom respektive inriktning. Klicka på önskad grupp för att ta del av mer information eller besök vår hemsida www.falugk.se.

Bokning för terminens grupper öppnar i följande prioriteringsordning:

1. Bokningssidan öppnar för föregående termins gruppmedlemmar att boka plats i samma grupp som föregående termin
  2. Bokningssidan öppnar för föregående termins medlemmar att byta grupp
  3. Bokningssidan öppnar för icke medlemmar

Exakta datum för öppning enligt ovanstående prioritering ses under "Öppnas" vid varje grupp.

Hur du bokar

1. Klicka på "Gå vidare"
  2. Fyll i din e-postadress i fältet längst upp på bokningssidan, klicka sedan på "Logga in"
  3. Det skickas nu en engångskod till angiven e-postadress, skriv in engångskoden (giltig i 20 min)
  4. Därefter får du välja vilken person du vill boka plats för, finns personen ej inlagd i vårt system sedan tidigare fyller du i personnumret och klickar på "vidare"
  5. Finns det fler personer som ska bokas in i grupp klicka på varje medlems namn eller "Lägg till ny deltagare" om personen ej finns inlagd i vårt system
  6. Klicka sedan på önskat gruppval
  7. Klicka på "Reservera en plats" längst ner
  8. Du kommer nu ta del av och acceptera köpvillkoren
  9. För att boka platsen klicka på "Genomför bokning" längst ner
  10. Du kommer nu vidare till betalningsalternativen
  11. Välj betalningsalternativ
  12. En bekräftelse på din bokning skickas till angiven e-postadress

Avgifter

• Medlemsavgift: Betalas 1 gång/år
  • Träningsavgift del 1: Betalas 1 gång/termin
  • Träningsavgift del 2: Betalas 1 gång/termin. Gäller ej Familjegympa. Försäljning av Klubbrabatten erbjuds vilket ger en återbetalning av hela beloppet.
  • Träningsavgift del 3: Betalas 1 gång/termin. Gäller endast grupper som tränar minst 2 pass/vecka. Försäljning av Newbodyprodukter erbjuds vilket ger en återbetalning av hela beloppet.
  • Administrationsavgift: Ger föreningen tillgång till SportAdmin och dig som medlem tillgång till bland annat MedlemsAppen

Vid frågor kontakta kansliet via info@falugk.se eller respektive sektion:

KÖPVILLKOR
Anmälan till Falu GK
Anmälan till Falu Gymnastikklubbs grupper sker på bokningssidan som finns tillgänglig via hemsidan.

Betalning
Betalning sker via tre olika betalsätt:
  • Kortbetalning
  • Fakturabetalning*
  • Delbetalning*
*) Faktura- eller delbetalning innebär att det kommer att tas en lätt kreditupplysning. Detta är en standardkontroll och ingenting som påverkar ditt UC.

Sport Admin tar ut en administrationsavgift på 9-59 kr/transaktion.

Bekräftelse på bokning skickas via e-post så snart bokningen är genomförd.

Medlemsavgift
Enligt föreningen är medlem skyldig att betala medlemsavgift samt övriga avgifter som beslutats av föreningen. Medlemsavgiften fastställs av årsmötet.

Medlemskapet är personligt
Medlemskapet är kopplat till bokad medlems personnummer, medlemskapet är därmed personligt.

Leverans av medlemskap
Medlemskapet levereras vid betalning.

Tidpunkt för startdatum/slutdatum är angivet vid bokning samt i bekräftelsen. Träning levereras enligt gruppens utsatta startdatum.

Ångerrätt
  • Inom 14 dagar efter genomförd bokning ska eventuell avbokning meddelas
  • Observera att ångerrätt ej gäller om medlemmen förbrukat 1 st. träning (för mer info, se "Avbokning & återbetalning")
  • Meddelande om avbokning lämnas skriftligen till info@falugk.se eller berörd sektion
  • Meddelande om avbokning ska innehålla medlemmens personuppgifter och uppgift om den grupp medlemmen är bokad till

Prova på

Det är möjligt att prova på första träningstillfället efter bokning och få återbetalning vid avbokning på terminsavgift (exkl. prova på-avgift på 50-75 kr, Sport Admins administrationsavgift på 9-59 kr samt en serviceavgift på 25 kr) förutsatt att avbokning sker inom 72 timmar efter provtillfället.

Start senare på terminen
För grupper som tränar 1 pass/vecka kommer vi erbjuda bokning till halva priset efter att halva terminen har passerat. För grupper som tränar minst 2 pass/vecka kommer vi erbjuda bokning till lägre pris efter att 1/3 och 2/3 av terminen har passerat.

Avbokning & återbetalning
Det är möjligt att prova på första träningstillfället efter bokning och få återbetalning vid avbokning på terminsavgift (exkl. administrationsavgiften på 9-59 kr samt en serviceavgift på 25 kr) förutsatt att avbokning sker inom 72 timmar efter provtillfället.

Senare avbokning under terminens gång återbetalas endast vid sjukdom/skada och skall intygas av läkare.

Kontakt
Du är alltid välkommen att höra av dig med eventuella frågor till vårt kansli via e-post: info@falugk.se