CISV Västerås - anmälan värdfamilj till Step Up 2024

Vill du vara värdfamilj till ungdomar 14-15 år från Brasilien, Colombia, Spanien, USA, Sverige,  Tyskland Guatemala eller Vietnam den 28- 30 juni 2024?

CISV Västerås skapar fredsutbildande träffar, helgläger och projekt för barn, ungdomar och familjer i Västerås.
Aktiviteterna knyts till teman som ryms inom CISV:s fyra grundpelare – mångfald, konflikthantering, hållbar utveckling och mänskliga rättigheter. Vår metod är upplevelsebaserat lärande och kan innebära lek, diskussion, drama och kreativt skapande. Målet är att vi alla ska lära oss allt man behöver kunna för att leva i en fredlig värld. Vi är partipolitiskt och religiöst obundna och strävar ständigt efter att alla ska känna sig välkomna i vår verksamhet.

Ett Step-Up-läger består av två delar. Den första utgörs av en helg när barnen bor i familjer, medan ledarna från
alla länder träffas separat för att förbereda lägret. Därefter, på söndag kväll, inleds själva lägret. Därefter bor ungdomarna och ledarna tillsammans tre veckor på en skola.

CISV Västerås skall arrangera ett CISV Step Up- läger i Västerås den28 juni till den  20 juli. I ett Step Up är ungdomarna delaktiga i planering av sina aktiviteter och de flesta är väldigt självständiga.

Nu behöver vi er hjälp att ta hand om delegaterna under ankomsthelgen den 28-30 juni. Vi letar efter familjer som
vill vara värdar åt 2 eller 4 barn, beroende på hur många du har möjlighet att ta emot. Att bo i värdfamilj är en
viktig del av det kulturella utbytet under lägret och en upplevelse som är lika givande för värdfamiljen som för
delegaten. Tanken är att ge ungdomarna en lugn första helg i värdlandet. För er med barn som ännu inte själva
har varit på ett CISV-läger är det ett utmärkt tillfälle att få en inblick i hur det kan vara att träffa barn från andra länder.
Steg 1 av 3 - Fyll i formuläret
Anmälan att vara värdfamilj
CISV är en ideell organisation och vi behöver våra medlemmars hjälp att genomföra alla våra aktiviteter. Under det Step Up som CISV Västerås arrangerar 20234 behöver vi hjälp med värdfamiljer i början av lägret, 28-30 juni. Att vara värdfamilj är en fin CISV-erfarenhet för hela familjen! Som värdfamilj möter man upp ungdomarna på Västerås Central under fredagen den 28 juni och lämnar dem på platsen för lägret söndagen den 30juni.
Berätta om er familj. *
Vad tycker ni om att göra?
Finns det t ex familjemedlemmar som pratar andra språk än svenska?
Finns det djur i hushållet?
Har ni erfarenhet av olika matrestriktioner eller allergier?
Ytterligare vuxna i familjen
Ytterligare vuxna i hushållet
Utöver den som är anmälare i detta formulär.
Den som fyller i detta formulär anger sitt namn och personnummer längre ner i formuläret.

Skriv här namn och fullständigt personnummer på alla 18 år eller äldre som kommer att befinna sig i hushållet under tiden ni är värdfamilj utöver dig som är anmälare/fyller i detta formulär.
Alla vuxna i hushållet kommer i ett senare skede att ombes lämna in ett utdrag ur belastningsregistret i ett slutet kuvert inför värdfamiljskapet.
Är ni medlem i CISV Västerås? *
Vi ser gärna att minst en vuxen i hushållet är medlem i CISV Västerås. Detta är dock inget krav för att ansöka om att vara värdfamilj.
Villkor
OBS! Fylls i av målsman
Bekräftelse från målsman *
Jag/Vi är beredd/a att vara värdfamilj för två eller fyra ungdomar under helgen 28-30 juli 2024..

Hur många delegater? *
Ange om ni har möjlighet att ta emot två eller fyra delegater i er familj. Delegaterna ni kommer ta emot kommer från samma delegation. Önskvärt är att man tar emot 4st (en hel delegation) om man har möjlighet.
Personuppgifter
Genom att anmäla dig/er som värdfamilj till CISV Västerås StepUp godkänner du att vi använder uppgifterna i vårt medlemsregister.
Personuppgifter
PersonNr * -