Välkommen till vår bokning av simskola och kurser!

Administrationsavgift

Nu erbjuder vi nya digitala betalningsmetoder – allt för att vi som förening ska kunna digitalisera och förenkla vår administration. För samtliga betalningar tillkommer en administrationsavgift mellan 9 - 59 kr för att täcka transaktionskostnader och automatiserade funktioner.

Simskola

Finns det ledig plats i någon av våra grupper syns detta här nedan.

Är ni osäkra på vilken grupp som passar ert barn bäst, finner ni information under fliken "simskola" och "nivåer".

Kurser

Aktuella kurser att anmäla sig till syns i listan här nedan.

Hur man bokar och anmäler sig:
Ny medlem/deltagare

Klicka på den blåa knappen "Logga in för att boka". Fyll i din e-post i första steget och därefter ditt/ditt barns personnummer samt övriga kontaktuppgifter. Du har nu skapat ett konto. Det mailas nu en engångskod till din e-postadress, skriv in engångskoden. Därefter får du välja vilken medlem som du vill boka.
Klicka sedan på den grupp som du vill boka. Klicka på "Boka" längst ner. Du kommer att få ett mail som bekräftelse på din bokning.

Befintlig medlem/deltagare

Har du redan ett konto klicka på den blåa knappen "Logga in för att boka". Fyll i den e-post du använde vid din förra bokning som finns registrerad hos oss i första steget, det mailas nu en engångskod till din e-postadress, skriv in engångskoden. Därefter får du välja vilken medlem som du vill boka. Vill du lägga till fler personer i familjen klickar du på "Ny deltagare". Klicka sedan på den grupp som du vill boka. Klicka på "Boka" längst ner. Du kommer att få ett mail som bekräftelse på din bokning.

OBS! Du blir inte automatiskt bokad i en grupp bara genom att skapa ett konto. Val av grupp måste göras för att bokningen ska bli fullständig.

Allmänna villkor för bokning/avbokning

Allmänna villkor för bokningar

Bokning

Alla bokningar är bindande. När du bokar en kurs hos oss skickas alltid en bekräftelse till den angivna mailadressen på medlemskontot.

Vi erbjuder flera olika digitala betalningsmetoder:

• Direktbetalning med kort
  • Fakturabetalning
  • Delbetalning

Medlemsavgift
Obligatorisk årlig medlemsavgift om 100 kr som betalas årsvis (jan-dec).

Kursavgift

Vid sen anmälan till kurser görs inget avdrag på avgiften. Betalar du med faktura behöver den betalas inom 14 dagar. Om kursavgiften ej är betald i tid kommer en påminnelsefaktura att skickas och då tillkommer 60 kr i påminnelseavgift.

Avbokningar

Alla avbokningar eller önskemål om byten skall ske via e-post till simskolan@bollnassim.com och är giltiga först när ni fått ett bekräftelsemail på detta. Inga avbokningar förmedlas genom simlärarna/tränarna i simhallen eller via telefon.

Avbokning gällande kurser i Simskola, Vuxenkurser och Crawlkurser

• Plats som avbokas senare än 14 dagar innan kursstart debiteras med 250 kr.
  • Avhopp av kurs efter första erbjudna kurstillfället debiteras med halv kursavgift.
  • Avhopp av kurs efter andra erbjudna kurstillfället eller senare debiteras med hel kursavgift.
  • Vid längre sjukdom betalas 80% av avgiften tillbaka mot uppvisande av läkarintyg minus 250 kr i administrationskostnad.
  • Den obligatoriska medlemsavgiften återbetalas ej.
  • Vid återbetalning av dubbelbokning drar vi av 50 kr som avser bankavgifter.

Ovanstående gäller oavsett deltagande på lektioner.

Vi gör inga återbetalningar mindre än 300 kr.

Observera att aktiviteten är undantagen från distanslagen då det rör sig om en fritidsverksamhet under en begränsad tid!

Behandling av personuppgifter enligt GDPR
För att underlätta administrationen IT-behandlar vi uppgifter om namn, adress, telefonnummer, personnummer samt vilken verksamhet du deltar i hos oss.
Uppgifterna använder vi också för att återsända information. Om ni vill avböja fortsatt information, skriv till oss.

Vänliga hälsningar

Bollnäs Simsällskap

Har ni frågor kontakta oss gärna på mail simskola@bollnassim.com