Eskilsminne IF
Respekt - Kamratskap - Jämlikhet
Dam A

Eskilsminne IF - DAM

Eskilsminne IF Dam A spelar 2024 i Division 1. I Damsektionen ingår även vårt Akademilag som spelar i division 3. Läs mer under deras egen sida.

Vill du veta mer om Eskilsminne Dam och höra mer om vår verksamhet - eller provspela - kontakta Sportchef Adrian Andersson på 0731-58 79 88 eller aan@eskils.nu.

Följ vår framfart på matcherna via Min Fotboll:
Pierre Persson: ”Vi håller på att skapa en vinnarkultur"
2024-05-18 15:27

Text: Lasse Möller  ▪️  Bild: Peter Werner

Det bubblar av optimism kring Västergårds IP. Eskilsminne IF:s damlags framgångar gör förstås tillvaron extra trevlig dessa dagar. Imorgon klockan 13:00 är det dags för ny seriematch hemma. Denna gång mot ett hårt kämpande IK Rössö som inför serien drabbades av stor spelarflykt. Men Eskils tränare Pierre Persson lämnar inget åt slumpen i förberedelserna inför match.

Ebba Jahnfors: ”Det är sjukt mycket bättre i Eskils"
2024-05-18 14:58

Text: Lasse Möller  ▪️  Bild: Peter Werner

Bara dagarna innan transferfönstret stängde fick Eskilsminne IF en högst oväntad förstärkning. Från Allsvenska Trelleborgs FF tog 23-åriga mittfältaren Ebba Jahnfors klivet över till gul-blått. När nu totalt sju tävlingsmatcher klarats av passar det bra att tempen på Ebba och höra hur hon trivs i sin nya förening.

MOTSTÅNDARKOLL: IK Rössö har tappat 18 spelare
2024-05-18 14:56

Text: Lasse Möller

IK Rössö från Uddevalla ramlade ur Elitettan och ner i Division 1 efter fjolårets seriespel. Imorgon klockan 13:00 gästar de Eskilsminne IF och tränare Jonas Björk tror att det är första gången i seriesammanhang som lagen träffar på varandra. Under alla omständigheter är det två olika världar som möts efter en synnerligen turbulent försäsong hos Rössö.

Referat: Eskilsminne IF (1) - FC Staffanstorp (2)
Tennissiffror när Eskils vann i DM
2024-05-15 21:56

Text och bild: Lasse Möller

Segrar föder nya segrar! Eskilsminne IF:s damlag är ett tydligt och talande exempel på detta uttryck. På onsdagskvällen tog laget en solklar 6–0-seger i första DM-matchen för säsongen hemma på Västergård mot gästande Staffanstorp. Matchen var i princip avgjord efter 45 minuter då Eskils klev in till pausvila med 4–0 genom bland annat en äkta hat trick av skyttedrottningen Alma Bertilsson.

Laget roteras mot Staffanstorp
2024-05-15 11:02

Text: Lasse Möller  ▪️  Bild: Peter Werner

Idag möter Eskilsminne IF:s damer gästande Staffanstorp i årets upplaga av DM. En match i vilken tränaren Pierre Persson förklarar att han kommer att rotera spelarna en del. Men oavsett detta är siktet inställt på seger.