Sandvikens IF

BAKGRUND PRIVATA SPONSORER

Steg 1, start hösten 2014:

Elitprestationsprojekt #2018…

Hösten 2014 startade föreningen i samarbete med supporterklubben initiativet/projektet #2018 med syfte att skapa intresse, medel och möjligheter för vårt herrlag att ta steget upp i seriesystemet inför 100-årsjubileumet. Projektet skapade direkt stort intresse och fick över 100 personer och företag att bidra till utvecklingen.

Steg 2, start hösten 2017:

…fortsättning med #2020

I samma anda och med bibehållet intresse förlängdes initiativet på enklast möjliga sätt till projektnamnet #2020 under hösten 2018. Syftet denna gång var att föreningen skulle etablera sig på stabil division 1-nivå och börja titta uppåt mot nästa nivå. Så gott som samtliga som var med tidigare förlängde sitt deltagande i #2020 och nya intressenter har tillkommit. Föreningen har nu nått målet med att ha ett herrlag på stabil division 1-nivå och vill fortsätta resan uppåt.

Under hela resan från 2014 till 2020 har initiativet handlat om herrlaget. Under samma tid har vårt damlag haft en närmast osannolik utveckling då man från starten 2016 i division 3 tagit stora steg mot eliten med spel i Elitettan säsongen 2020. Under samma tid har även ungdomssidan utvecklats positivt med ökat antal aktiva medlemmar, engagerade ledare och goda kamrater. Vi har under några år byggt grunden för en akademi som ska ge mer kvalitativ utbildning av våra ungdomar. Här ser vi goda möjligheter att bli mer självförsörjande till våra representationslag i framtiden.

Föreningens stora arbete i vårt närområde med att skapa delaktighet och inkludering i samhället har också under den här tiden tagit enorma kliv och fått namnet Framsteget. Framsteget är en fantastisk verksamhet som aktiverar stora delar av Sandvikens ungdomar i olika aktiviteter dagligen och som skapar många arbetstillfällen för ungdomar som för första gången kan skriva in ett jobb i sitt CV.

Vi har under resans gång med #2018 och #2020 sett ett stort engagemang och identifierat ett intresse av att vara med och bidra till samhällsutveckling på lokal nivå. Det syntes inte minst under initiativet ”1000 passningar” där vi fick flera hundra nya medlemmar som på ett föredömligt sätt hjälpte oss att lyfta, uppmärksamma och visa uppskattning till olika vårdenheter som slet under den värsta tiden i Corona-pandemin samtidigt som vi gav våra näringsidkare i kommunen extra intäkter.

Steg 3, start januari 2021:

FRAMTID FÖR PRIVATA SPONSORER

Ny produkt från 2021, SIF Framtidsupporter

Steg 3 lanserades 2021 i vår ambition att öka intresset för att göra HELA föreningen starkare och ger privatpersoner möjlighet att på ett smidigt sätt vara med och bidra till framtiden för våra ungdomar, representationslagen dam och herr samt Framsteget. Vi kallar det Framtidssupporter. Här kan privatpersoner vara med och bidra till att vi kan fortsätta vara en stor samhällsaktör som skapar bra cuper och evenemang, delaktighet och stora värden för människor i vår närhet samt ge oss möjlighet att ha starka representationslag.

FRAMTIDSSUPPORTER

Framtidssupporter från januari 2024, 1200kr/år alt 100 kr/månad

·         Informationsbrev (e-post) från ordf./klubbchef/sportchef/tränare

·         Erbjudanden och inbjudningar till event arrangerade av föreningen

·         Rabatter från föreningens partners i Medlemsrabatten, rabatter hittas via partnerplattformen via hemsidan

·         Förtur till förköp av framtida matchbiljetter, exempelvis cupmatcher

·         Dekaler som visar ditt stöd; nummerplåtshållare till bil och vanlig dekal

·         Exklusivt framtagen produkt med tryck

·         Rabatt på två olika kategorier av säsongskort

·         Deltar i utlottning av signerade matchtröjor från våra representationslag efter säsong

Vi har från januari 2024 en smidig betallösning via kortbetalning månadsvis för de som väljer månadsbetalning.

Här blir du Framtidssupporter - Sandvikens IF - Startsidan (ebiljett.nu)

SIF Framtidssupporter är precis vad det låter som, en löpande produkt som kommer att finnas flera år framöver och där man årsvis, enkelt och frivilligt, förlänger sitt avtal vid intresse och där vi lägger till intressant innehåll löpande för alla att ta del av.

Alla som anmäler sig får ett digitalt medlemskort i SportAdmin-appen (laddas ner gratis där appar finns) där man kan ta del av Medlemsrabatten, där våra partners erbjuder rabatter i sina butiker för våra medlemmar. Rabatterna hittas här: Medlemsrabatten

Var med oss i vår strävan att göra SIF ännu starkare, bättre, vackrare och mer intressant i framtiden!

Vi tackar för allt stöd!

Vid frågor, kontakta:

Sandvikens IF Marknad                                        Administration, betalningsfrågor

Krister Parling: parling@sandvikensif.se                 Tomas Karlsson: tomas@sandvikensif.se

Jonas Andersson: jonas@sandvikensif.se

MATCHBILJETTER/SÄSONGSKORT