VÄRMDÖ IF
Innebandy

Innebandystyrelsen
Innebandystyrelsen denna säsong presenterar vi här. Varmt välkommen att kontakta dem vid frågor.
Sportsliga riktlinjer och mål

Vårt övergripande mål är att vara den förening i östra Stockholm som erbjuder spelare och ledare de bästa möjligheterna och förutsättningarna för att bedriva bra och utvecklade innebandyverksamhet.

Ett bevis på vår satsning är att vi fortsätter satsa på att utbilda våra ledare/tränare, att vi tagit fram underlag och guider för hur våra träningar ska bedrivas och dessutom färdigställt en ny sporthall. Därmed kan vi nu träna och spela match i två stora hallar vid Värmdövallen i Hemmesta.

Sportsliga riktlinjer och mål

Utbildningar

Värmdö IF arrangerar kontinuerligt olika utbildningar tillsammans med Stockholms Innebandyförbund. Utöver dessa finns också möjligheten att gå på utbildningar helt i förbundets regi.

Utbildningar man skall gå som ledare i Värmdö IF Innebandy oavsett färgnivå (innan man går de övriga utbildningarna):

Värmdö IF:s körkortsutbildning

Innebandyförbundets Grundutbildning (GU)

Utbildningar man skall gå som ledare i Värmdö IF Innebandy innan man lämnar färgnivån:

Grön nivå (6-9 år):

Innebandyspelaren - Huvudtränaren samt en tränare till per 20 spelare i truppen

Blå nivå (9-12 år):

Atleten - Huvudtränaren samt en tränare till per 20 spelare i truppen

Innebandyspelaren 1 och 2 - Huvudtränaren samt en tränare till per 20 spelare i truppen

Röd nivå (12-16 år):

Spelsystem - Huvudtränaren samt en tränare till per 20 spelare i truppen

Målvakten - Huvudtränare samt Målvaktstränare

Länk till förbundets utbildningar.

Verksamhetsplan för innebandysektionen

Värmdö IF ska långsiktigt bli den största, och vad det gäller kvaliteten på den utbildning i innebandy som vi erbjuder våra ungdomar, bästa innebandyförening i östra Stockholm. Vi ska ha lag i varje årskull och en framgångsrik seniorverksamhet både på flick- och pojksidan.

Sponsring och reklam

Här hittar du information och priser på föreningsgemensamma sponsor- och reklampaket samt sektionsunika upplägg för innebandysektionen gällande sponsring och reklam.

VÅRA HUVUDSPONSORER

Våra sponsorer