Bli medlem i Järla IF FK!

Påsklovscampen 2016 är nu avslutad!
Påsklovscampen avslutades idag, där två glada träningsgrupper tränade spelvändningar på ett soligt Nacka IP.

Järla IF FK Media fick sig också en kort pratstund med Maya och Sayad från F05 och P04, som berättar om sina reflektioner från årets påsklovscamp. Intervjun med de kan du se här.

En intervju gjordes också med Matilda och Ismael från Järlas F03 och P03. Den kan du se här.

Vi tackar alla spelare och ledare för deras deltagande under årets påsklovscamp!

Intervju Max Bruce, Påsklovscamp

"Utmana" i fokus
Fullspäckad dag vid Järlas Påsklovscamp, bland annat fick tjejerna i F03 ansvara för uppvärmningen, vilket de skötte utmärkt!
Under den tredje dagen av Järlas påsklovscamp låg fokus på 1 v 1 och 2 v 2, där våra deltagare gick bland annat gick igenom hur man utmanar, spelar sig förbi och försvarar sig.

Vi har fått lära oss anfall och försvar 1 mot 1, men matchen i slutet var roligast säger Victor och Ronja, som spelar i Järlas F03 och P03.

För att se intervjun med Victor och Ronja, se här.

Påsklovscampen fortsätter!
Dag 2 av Påsklovscampen var inriktat mot speluppfattning, där fokus låg på vilken information man som spelare samlar in på planen, och hur man kan skapar förutsättningar för att ta bra beslut.

- Under dagen har vi jobbat på att hålla koll på motståndare, medspelare och ytor kommenterar Oskar Arndt.

- Allt har varit kul, vi har lärt oss att inte kolla så mycket på fötterna, och istället se vart vi har våra medspelare säger Smilla och Mira, som till vardags spelar i Järla F03.

Efter regn kommer solsken brukar man ju säga, och det stämmer verkligen på dagens påsklovscamp. Efter ihållande regn så sprack det upp, och dagen avslutades i strålande solsken.
Intervju Arthur, Frans, Edvin
Huvudtränare Arthur Alm tillsammans med deltagarna Frans och Edvin från Järlas P02 intervjuas efter första dagen av Järlas Påsklovscamp.
Första dagen avklarad!
Idag så inleddes årets Påsklovscamp på Nacka IP, där teknik var i fokus för såväl förmiddag- som eftermiddagsgrupperna.

Nacka IP välkomnade idag spelarna med strålande solsken, förutsättningarna var med andra ord helt perfekta.
Vi har jobbat med teknik idag, hur man ska tänka när man ska ta emot bollen, att alltid ha kontroll på bollen och våga använda båda fötterna säger tränare Arthur Alm.

Idag har vi jobbat med teknik, lärt oss vändningar och att dämpa bollen i mottagningar. Det har varit roligt säger Frans och Edvin, deltagare under dagens påsklovscamp, till vardags i Järlas P02.

Imorgon är temat speluppfattning, vi hoppas på fortsatt gott väder också imorgon!

Påsklovscampen byter anläggning!
Påsklovscampen 28-31 mars flyttas, från Skuru sporthall till Nacka IP och konstgräs. I övrigt gäller samma information som tidigare.

Påsklovscamp 2016
Järla IF FK arrangerar under 2016 Påsklovscamp 28-31 mars. Vill ditt barn vara med på en fullspäckad fotbollsupplevelse under sportlovet? Anmäl ditt barn till Påsklovscampen 2016!

Järlas Webshop
Stolta Sponsorer